Ahir no hi va haver cap accident, però hi havia Twitter -- un exercici ben divertit, això de seguir el fil dels comentaris a mida que avança el programa. Els comentaris (de la gent que segueixo i dels retweets que feien) van anar evolucionant a mida que avançava l'espectacle. La primera part (l'oda pastoral a la bellesa i armonia del camp britànic) va generar força comentaris burletes però el to va anar canviant a mida que apareixien les sufragistes, els miners, el NHS, els capitalistes i, posteriorment, amb el medley superpotent de la cultura pop britànica -musical, cinematogràfica, televisiva i amb el cop d'efecte del pebeter constituït per 200 "flors" de coure.
Les anelles olímpiques, "forjades" al mateix estadi i flotant damunt la part central de la pista, van ser la primera imatge memorable de la cerimònia de Londres 2012. |
Aquesta imatge, corresponent al segment sobre l'espiritualitat (i la mort) , recorda poderosament la instal·lació The Weather Project que l'artista islandès Olafur Eliasson va fer a la Tate Modern l'any 2003. |
El pebeter, format per 200 "flors" de coure, es feia eco d'un leitmotiv present al llarg de tot l'espectacle: la idea de comunitat. |
Algú va comentar que ja no es podrà dir que la cerimònia inaugural de Barcelona és la millor de la història. A mi això m'importa poc. El que em sembla important de la cerimònia del 92 és que (si no vaig errat) va canviar el model en integrar una narrativa històrico-dramàtica en un espectacle que fins llavors s'havia centrat més en la gimnàstica de masses.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada